Pokud jste vstoupili na tento web, je velmi pravděpodobné, že hledáte odpovědi na níže položené otázky? Je možné, že chcete posunout Vaší běžeckou výkonnost kupředu? Chcete poradit jak začít s během, jak správně běhat? Možná, že chcete vypracovat tréninkový plán a trénovat jako profesionální sportovec pod odborným dohledem a splnit si Vaše sportovní cíle. Právě pro Vás je určen tento web.

A já Vám jako trenér slíbím, že nikdy nepoženu Vaši výkonnost za každou cenu dopředu na úkor zdraví (zranění, nemoci), ale budeme se připravovat dlouhodobě a systematicky. Pokud chcete rychlý nárůst výkonnosti, mít za 3 měsíce 16 kg vaší váhy dole, pokud chcete za půl roku uběhnout např. 10 km za 40 min. a máte ji za 60 min., NEVOLEJTE MI. Pokud chcete, abychom si poděkovali za 2, 3 roky za vzájemnou spolupráci a za to že pravidelně sportujete, ve zdraví a stále se Vaše výkony lepší a Váš fyzický fond (síla, vytrvalost, rychlost, flexibilita) je stále lepší a lepší, můžete mi ZAVOLAT. Proč ne rychlou výkonnost, ale pomalu a dlouhodobou, Vám už vysvětlím osobně.

Otázky

- proč běhám? Co mi to přinese?

- jaký je můj cíl? (redukce hmotnosti, získat kondici, běhat pro zdraví, zkusit si nějaký ten závod - př.5 km, 10 km, půlmaraton, maraton)

- jaký je můj zdravotní stav?

- jaká je má sportovní minulost?

- jak je na tom můj pohybový a kloubní aparát?

- jaké mám svalové dysbalance?

- jaká je moje technika běhu?

- jaký mám došlap? (neutrální, přes patu, přes špičku)

- jaké mám postavení nohy při došlapu? (supinace, pronace,..)

- jakou obuv mám zvolit? Mám správnou? (objemové, tempové, závodní, na silnici, do terénu, s podporou klenby, atd.)

- jak se mám správně obléknout?

- jak mám trénovat?

- jak mám běhat? Jakou rychlostí (tempem), jaké vzdálenosti, kolikrát týdně, jak tréninky naplánovat (roční cyklus, mezocykly, mikrocykly)

- umím si tréninky naplánovat, aby mě dovedly k cíli?

- Co je srdeční frekvence? Co mí říká?

- Vím jak se podle ní řídit?

- Jakou mám maximální srdeční frekvenci?

- Jakou mám ranní klidovou srdeční frekvenci? Co mi říká? Umím s ní pracovat?

- Kde se nachází ANP (anaerobní práh) a umím s ním v tréninku pracovat?

- Vím co je obecná vytrvalost?

- Co je tempová vytrvalost?

- Co je speciální vytrvalost?

- Stačí pouze běhat nebo běh doplnit rozvojem dalších schopností (např. silové, flexibilita, atd.)

- jak správně regenerovat?

- jak správně zařadit kompenzační cvičení, aby se minimalizovalo riziko zranění?

- jak se správně stravovat, aby výkon byl maximální?

- a napadá mě mnoho dalších otázek, které vznikají v hlavách nejen začínajících běžců.